Mobile get done

Op 21 april 2015 heeft Google een belangrijke update onder de naam “Mobile get done” doorgevoerd.
Vanaf deze datum rankt  Google (responsive) mobielvriendelijke websites hoger en vertoont deze eerder in de zoekresultaten.
Is uw website niet mobielvriendelijk voor bezoekers? Dan kan dit u veel klanten en omzet kosten.

Sinds april 2015 heeft de mobielvriendelijke website voorrang in zoekmachines

Mobiele bezoekers

Google maakt het voor mobiel onvriendelijke websites moeilijk om nog goed vindbaar te zijn. Wanneer je géén responsive webdesign mobielvriendelijke website hebt betekent dit dat je minder snel gevonden gaat worden en dat u daardoor minder automatisch bezoekers op je website zult krijgen.

Meer dan 68% van alle zoekopdrachten worden via een mobiel apparaat opgevraagd dat betekent dat dit flinke gevolgen heeft. Heeft u een aparte mobiele website? Dan is dat helaas niet genoeg. Na 21 april 2015 verbetert Google het algoritme om websites met een responsive webdesign ten aller tijde voorrang te geven en daarmee beter getoond gaan worden ten opzicht van de niet responsive websites.

Wat is een Responsive website?

Het wordt voor ondernemingen steeds belangrijker om de website geschikt te maken voor bezoekers op gebruiks- apparaten zoals desktop, tablet en de Smart Phone. De gebruikte en bewezen techniek hiervoor is responsive webdesign. Dit betekent dat uw website en indeling zich automatisch aanpassen aan de grootte van het scherm waarop de bezoeker uw website bekijkt, ongeacht of deze nu een desktop, tablet of Smart Phone gebruikt.

Het gedrag van de Mobiele bezoekers in beeld

Om te achterhalen of uw mobiele website gebruiksvriendelijk is, kunt u via Google Analytics bekijken hoe mobiele bezoekers zich “gedragen“ op uw website. Klikken zij direct weg, of bekijken zij meerdere pagina’s? Door deze gegevens op de juiste manier te analyseren, ontdekt u belangrijke verbeterpunten voor uw website.

Laadtijd van uw website

Niets schrikt websitebezoekers meer af dan een trage website. Duurt het laden van de website te lang? Dan klikken bezoekers direct weer weg.

Een snelle laadtijd is niet alleen om je bezoekers een plezier te doen, ook omdat de richtlijnen van zoekmachines aangeven dat een website altijd binnen 3 seconden moet laden.

Sinds  21 april 2015 houdt Google sterk rekening met de laadtijd van websites voor mobiele bezoekers. Is een website op een mobiel apparaat trager dan die van je concurrentie, dan zal jouw website minder goed zichtbaar en vertoond worden in de zoekmachine van Google.

Nieuwsgierig geworden?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op, laat ons een vrijblijvende offerte voor je maken.