Potentiële landelijk of lokale klanten naar je website trekken?
Je hebt een onderneming en een website waarmee je het lokale publiek wilt aanspreken en bedienen. Je wilt dat potentiële klanten uit je directe omgeving je weten te vinden en jouw website bezoeken. Omgeving- SEO is dan dé oplossing voor jouw.
U bent een lokale ondernemer?
Dan horen wij vaak dat online vindbaar zijn niet zo belangrijk is. Als lokale ondernemer moet u het voornamelijk hebben van mond-tot-mond reclame en adverteren in de huis aan huisbladen bij u in de buurt. Hierdoor laat u wel een hele belangrijke doelgroep liggen namelijk de online doelgroep.
Potentiële klanten die u niet kennen, die geen relaties- kennissen hebben die positieve ervaringen met u hebben opgedaan deze groep is veelal nog relatief jong en grijpt vrijwel altijd eerst naar haar of zijn smartphone, om een bedrijf te zoeken die diensten zoals de uwe aanbiedt. Wordt uw bedrijf niet op de eerste pagina in de zoekresultaten van Google getoond dan kunt u al deze potentiële klanten wel vergeten. Zeg nou toch zelf, dat is toch jammer?
Als ze je niet kunnen vinden kun je ze ook niets verkopen!
Minder last van concurrentie met lokale SEO
In je directe omgeving heb je altijd minder last van directe concurrenten in vergelijking met landelijke concurrenten en de grote ketens. Focussen op je eigen stad, je dorp of de plaatsen in je directe omgeving is dus geen gek idee. Bij het bepalen van je strategie voor lokale- SEO is het belangrijk dat je weet waar je doelgroep mogelijk vandaan komt en dat je je op die plaatsen focust.
Hoe werkt lokale website optimalisatie?
Als je lokale- website optimalisatie wilt toepassen is het zaak dat je de inhoud van je website afstemt op mogelijke potentiële klanten in je omgeving en de website inhoudelijk voor hen interessant maakt. Het is belangrijk dat de plaatsnaam van je vestiging en de plaatsnamen van de steden of dorpen waarop je richt ook daadwerkelijk target voorkomen. Stel, je wilt zes omliggende plaatsen uit je omgeving bereiken. Maak hiervoor dan zes aparte pagina’s aan, die zich volledig focussen op die plaatsnamen. Je gaat zien dat je voor die verschillende plaatsen steeds beter gaat scoren en het aantal vertoningen in de zoekmachines zal stijgen.
Meten is weten
Natuurlijk wil je weten of je lokale-SEO inspanningen ook worden beloond. Google heeft hiervoor handige, gratis tools beschikbaar zoals Google Analytics en Google Webmaster Tools. Met deze tools krijg je goed inzicht welke pagina’s veel bezocht worden en hoe deze pagina’s in Google geïndexeerd zijn. Onze SEO-website scan vertelt je bovendien wat je huidige positie je in Google is en hoeveel posities je bent gestegen of gedaald ten opzichte van de vorige meting.
Heb je hulp of advies nodig bij het inrichten van de lokale- SEO van jouw website zodat je zeker weet dat het zoden aan de dijk gaat zetten? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Lokale- SEO is een van de snelste manieren om je omzet te verhogen, laat die kans niet voorbij gaan!