Wordt jouw website wel gevonden?

Online vindbaarheid

De vindbaarheid van je website is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie. Over SEO kunnen we een boek schrijven, maar dat gaat hier te ver. Wel willen we een aantal punten noemen die de SEO (zoekmachineoptimalisatie) van je website kunnen beïnvloeden. Wilt je hierin stappen maken? Webdesign B2B helpt je graag!

SEO: technische kwaliteit is belangrijk

Zit uw website technisch goed in elkaar? Zoekmachines houden niet van technische fouten; in het ergste geval wordt je hiervoor afgestraft in de ranking. De SEO-toolkit van Webdesign B2B maak eventuele fouten direct zichtbaar zodat we ze snel kunnen verhelpen.

Zijn alle webpagina’s voorzien van metadescripties? Een goede metadescriptie beschrijft de webpagina aan de hand van zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Hiermee helpt je zoekmachines de pagina’s van je website te indexeren en dat bevordert de ranking en daarmee de vindbaarheid van je website aanzienlijk.

Zoekgedrag van uw doelgroep

UJe bent op zoek naar de juiste bezoekers, dat hoeft dus niet iedereen te zijn. Het is interessant om het online zoekgedrag van je doelgroep te achterhalen en daar een strategie aan te koppelen. WebdesignB2B voert zoekwoordenanalyse voor je uit, alle kennis is in huis.

Zoekwoordenstrategie bepalen

Weet je met welke zoekwoorden jouw doelgroep het internet op gaat? Top! Daarmee kun je je website optimaliseren. Richt je je op de meest voor de hand liggende zoekwoorden, dan is de online concurrentie wel het hevigst. Vaak is het interessanter om minder voor de hand liggende keuzes te maken. Ook in dit proces heb je aan ons een kritische meedenker.

SEO-teksten schrijven

De teksten op uw website kunnen een flinke hand helpen bij de optimalisatie van je website. In de SEO-teksten worden combinaties van zoekwoorden zorgvuldig ingepast, maar ook woorden uit hetzelfde betekenisveld. Google houdt er niet van als een tekst wordt volgestouwd met één of twee zoekwoorden. Ook paginatitels en tussenkoppen moeten worden geschreven met een SEO-bril op. WebdesignB2B werkt samen  SEO gecertificeerde tekstschrijvers die weten hoe ze met dit bijltje moeten hakken.

Linkbuilding plannen

Vrij vertaald betekent linkbuilding: het verkrijgen van links naar je website of naar een specifieke pagina. Dat levert je website autoriteit op en ook dat heeft positieve invloed op de vindbaarheid. Maar het is een lastige klus, want Google kijkt niet alleen naar de hoeveelheid links, maar vooral naar de relevantie ervan. Maak hiervoor een slim  en doordacht plan, ook daar helpen we je natuurlijk mee.

Google-tools inzetten

Last, but not least: Google heeft een aantal handige tools die de vindbaarheid van je website opschalen. Een gerichte campagne met Adsense of Adwords is het overwegen waard zijn, ook al is het een betaalde dienst.

Google Analytics is een gratis tool, die veel informatie geeft over de manier waarop bezoekers zich op uw website gedragen. Met deze tool zie je welke pagina’s het meest bezocht worden, of bezoekers een mobiel apparaat gebruiken of een desktop, hoe hoog de conversie is, of het aantal aankopen dat is gedaan in je webshop. Installeren dus, die handige tool !