Keyword strategie

Keyword analyse & strategie zijn essentieel voor het verbeteren van vindbaarheid in een concurrerende markt. Als je inzet op de juiste zoekwoorden kan dat het aantal relevante bezoekers structureel flink verhogen.
Tenzij een bedrijf zich in een niche-markt bevindt, is er concurrentie tussen bedrijven en websites om gevonden te worden. Die concurrentie verloopt via de vindbaarheid op keywords.

Het is meestal moeilijk om snel met algemene of voor de hand liggende keyword-combinaties op de eerste pagina van de Google zoekresultaten te komen. Een keyword strategie is dan essentieel om structureel gevonden te worden door uw doelgroepen.

Van Keyword analyse naar keyword strategie

Een keyword analyse vraagt slechts een beperkt aantal uren en is het startpunt voor gerichte verbetering van vindbaarheid. Een keyword analyse leidt vaak tot verrassende inzichten en het vinden van low hanging fruit. Wat zijn de vragen: Hoe vaak per maand wordt met welke combinaties van woorden gezocht rondom jouw diensten en of producten. Hoe hoog is de concurrentie op die combinaties.  De concurrentie wordt uitgedrukt op een schaal van 1 – 100.

Pick your battles: keyword strategie

Naarmate de concurrentie heftiger is wordt een keyword strategie gedetailleerder. De website moet dan verder geoptimaliseerd worden voor combinaties van 2 tot 4 strategische zoekwoorden.

Het is zeker niet noodzakelijk om gevonden te worden op al jouw diensten en of producten om toch goede resultaten te behalen uit het internet.
Pick your battles, is daarom het devies.

En dan?

Zodra een keyword strategie doordacht en  helder in kaart is gebracht, kan er gericht met de Zoekmachine optimalisatie & SEO worden gestart.

Ook geïnteresseerd in keyword strategie voor jouw organisatie?
Maak dan vrijblijvend een afspraak met onze specialist.

Nieuwsgierig geworden?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op.